Sunday

Harapan Tahun 2010

1.Setiap kali kemunculan tahun baru maka akan adalah sambutan bagi meraikan kedatangan tahun baru tersebut.Ianya seperti sudah menjadi budaya dinegara Malaysia ini,walhal budaya sambutan ini datangnya dari barat yang berfikiran sekualer serta jelas menolak islam.

2.Dalam hal ini saya tidak mahu menunding jari mana-mana pihak,tetapi ia amat mengecewakan kita sebagai sebuah negara yang majoritnya beragama islam.Kecewanya kerana mengapa kita perlu mengikut budaya barat yang bercanggah dengan ajaran islam sedangkan islam itu agama yang bersih dari segala kekotoran.

3.Kemunculan tahun baru maka akan meningkatlah kes-kes jenayah,gejala sosial dikalangan remaja dan sebagainya.Sambutan tahun baru disajikan dengan konsert-konsert,tari menari dan program yang becanggah dengan tuntutan islam.Penganjuran sambutan seperti itu jelas bertentangan dengan ajaran islam tetapi pihak yang bertanggungjawab seolah-olah tidak ambil peduli soal hukum hakam islam.

4.Ingat keruntuhan moral dan meningkatnya gejala sosial dikalangan remaja adalah berpunca dari tangan-tangan manusia itu sendiri.Salah menguruskan dan mentarbiyah ummatnya dari menjauhi perkara-perkara mungkar amat bahaya dan boleh memusnah negara serta akan mewujudkan budaya sonsang.

5.Semua pihak perlu ambil serius terhadap perkara tersebut kerana bimbang anak-anak muda generasi akan datang musnah dan lupa pada pegangan ajaran islam yang sebenar.Kerajaan yang berkuasa juga perlu melaksanakan perubahan dan tidak lagi menganjurkan sambutan-sambutan yang bercanggah dengan ajaran islam.

6.Akhir sekali marilah kita lakukan perubahan sempena kemunculan tahun baru ini.Segala keburukkan dan kesalah yang dilakukan ditahun sebelumnya perlulah ditinggalkan segera.Semoga tahun baru pada kali ini kearah perubahan yang menyeluruh dan meniti jalan yang lurus mengikut lunas-lunas berteraskan Al-quran dan Hadis.Perancangan perlulah disertakan dengan perlaksanaan maka barulah akan lahirah hasil yang cemerlang.INSYAALAH.

Seja o primeiro a comentar

PUTERA ISLAM ©Penafian: Putera Islam tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan akibat menggunakan laman web ini.Hakcipta Terpelihara Mohd Arif@2009 Mohd Arif.

TOPO