Sunday

Selamat Hari Raya Aidiladha


Alhamdulillah esok seluruh umat islam didunia akan menyambut kedatangan hari raya aidiladha.Hari raya aidiladha merupakan hari sempena menyingkap kembali sirah ataupun sejarah kisah pengorbanan Nabi Ibrahim A.S diperintahkan oleh Allah S.W.T agar menyembelih anaknandanya Nabi Ismail A.S.

Saya menyeru kepada seluruh umat islam supaya menghayati erti pengorbanan dari kisah Nabi Ibrahim A.S,agar hari raya aidiladha pada kali ini bukan sekadar disambut dengan kegembiraan malah di ambil pengajaran serta nilai-nilai yang berguna dan dapat dijadikan pedoman buat kita semua.

Pada yang mengerjakan haji tahniah kerana berjaya menyelesaikan rukun islam ke-5,tetapi harus diingatkan ,jangan sesekali jadikan haji yang sia-sia,perlulah diisi dengan amal ibadah,pertingkatkan ibadah semoga mencapai haji mabrur INSYAALLAH.

Dismping kita menyambut hari raya dengan penuh kegembiran,kita juga digalakkan perbanyakkan takbir,tasbih dan tahmid kepada Allah S.W.T agar kita tidak melupakan kepada golongan yang kurang bernasib baik daripada kita.

Kepada perantauan yang sedang menuju kembali ke kampung halaman masing-masing,berhati-hatilah dijalan raya semoga perjalan anda selamat sampai dan dapat meyambut hari raya bersama keluarga yang sedang menantikan kepulangan dengan penuh kecerian.

Jesteru itu saya mengambil peluang ini untuk mengucapkan selamat hari raya aidiladha kepada seluruh umat islam serta keluarga,rakan-rakan yang mengenali diri dengan ucapan selamat hari raya aidiladha dan memohon kemaafan seandainya tersalah dan tersilap.SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA.

FROM MOHD ARIF IBRHIM

Seja o primeiro a comentar

PUTERA ISLAM ©Penafian: Putera Islam tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan akibat menggunakan laman web ini.Hakcipta Terpelihara Mohd Arif@2009 Mohd Arif.

TOPO