Monday

Salam Edulfitri Minal 'aid wal faizi

Alhamdulillah dengan rasa syukur seluruh umat islam diseluruh pelusuk dunia akan menyambut kedatangan bulan syawal seterusnya meraikan kemenangan dalam mengharungi akademik ramadhan al-mubarak.

Ramadhan akan berlalu pergi meninggalkan kita semua, apa yang perlu kita analisiskan adakah amal ibadah dan pengisian dalam bulan ramadhan pada tahun ini cukup membanggakan atau ia hanya berlalu dengan sia-sia sahaja, jika ianya tanpa pengisian dan ihya ramadhan maka amat rugilah bagi orang-orang yang mengsia-siakan peluang didalam bulan penuh barakah ini.

Semoga proses pembelajaran dalam akademik ramadhan kita pada tahun ini berjaya melalui tiga peringkat, peringkat pertama rahmat,kemudaian maghfirah dan akhirnya itqun minnar.Jika kita berjaya didalam pembelajaran tersebut maka Allah telah menjajinkan dibebaskan dri api neraka seterusnya diletakkan didalam syurga kekal selamanya.

Berakhirnya bulan ramadhan bukan bermakna segala-galanya telah pun tamat, amal ibadah wajib diteruskan tanpa ada perhentian.Bulan syawal adalah bulan untuk menraikan kejayaan dalam mengharungi proses didalam bulan ramadhan al-mubarak.Kita semua digalakkan bertasbih dan bertahmid memuji Allah atas kejayaan pembelajaran dalam ramadhan al-mubarak.

Salam edulfitri buat semua teman-teman dan seluruh umat islam...Allahu Akbar..Allahu Akbar..

Seja o primeiro a comentar

PUTERA ISLAM ©Penafian: Putera Islam tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan akibat menggunakan laman web ini.Hakcipta Terpelihara Mohd Arif@2009 Mohd Arif.

TOPO