Tuesday

ISLAM UNTUK SEMUA

1. Islam adalah agama yang syumul dalam semua aspek. Islam juga merupakan agama yang terbaik daripada agama-agama lain.

2. Agama islam tidak pernah menggalakkan perjuagaan yang lebih bersifat perkauman, kerana islam boleh dianuti oleh semua kaum baik melayu, cina , india dan sebagainya. Jika diperjuangkan konsep tersebut maka akan wujudlah perpecahan islam di antara kaum-kaum.
3. Konsep perjuangan bangsa semata-mata tidak akan menguntungkan apa-apa, malah lebih akan mewujudkan suasana perpecahan. Konsep bersifat islam melalui slogan islam untuk semua saya fikir terbaik dalam menyebarkan dakwah serta memperkenalkan islam merupakan agama yang terbaik.

4. Dengan konsep islam untuk semua, maka segala urusan dan pentadbiran juga perlu mengikut islam secara menyeluruh dengan berpandukan al-quran dan hadis. Jika tidak konsep tersebut gagal dan tidak mencapai objektifnya.

5. Pada pendapat saya jika konsep ini dilaksanakan, islam akan diterima oleh semua bangsa dan dengan itu islam juga boleh menyatupadukan ummah sebagaimana Rasulullah menyatupadukan ummah sebelum ini.

6. Hanya slogan sahaja saya fikir konsep ini tidak ini tidak akan memberikan apa-apa makna, apa yang lebih penting perlaksanaan melalui pemerintah dan rakyat bersatupadu dalam menjayakan konsep tersebut agar syiar islam dapat diterima oleh semua, INSYAALLAH.

1 Comentário:

Ben Sedqi said...

Ya betul.....udkhulu fi ssilmi kaaaffah....dah lama nak tengok syariat Islam tertegak!

PUTERA ISLAM ©Penafian: Putera Islam tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan akibat menggunakan laman web ini.Hakcipta Terpelihara Mohd Arif@2009 Mohd Arif.

TOPO