Tuesday

Bolehkah Boikot Barangan Amerika dan Israel?

1.Seluruh dunia mengutuk dan mengkiritik serangan jahat di Palestin.Banyak pihak menyuarakan agar memboikot barangan dari Amerika dan Israel,namun sebegai pengguna bolehkah kita terus memboikot.Kerana sebahagian barangan merupakan keperluan seharian pengguna.

2.Bagi saya ianya sebenar bergantung kepada pihak kerajaan agar terus memberhenti import barangan yang dikeluarkan oleh pihak Amerika dan Israel.Dengan ini akan dapat mengurangkan ekonomi dan melemahkan pasaran saham Amerika dan Israel.

3.Jika seluruh Negara memboikot dan memberhentikan import barangan dari Negara Amerika dan Israel saya yakin dan percaya Negara tersebut akan terjejas dari segi ekonomi dan dengan ini Amerika tidak lagi dapat berkuasa dalam pasaran ekonomi dunia.

4.Jesteru itu sesebuah kerajaan perlu memainkan peranan penting bagi mengajak rakyat untuk memboikot barangan dari Amerika,Israel dan sekutunya.Jika tidak ianya hanya cakap kosong hanya untuk menyedapkan halua teliga sahaja tetapi pada dasarnya tidak mempunyai kesan apa pun.

5.Pada semua pihak perlulah berganding bahu dan bersatu bagi menyelesaikan masalah ini demi kesejahteraan dan keamanan dari peperangan rejim zionis laknatullah.

Seja o primeiro a comentar

PUTERA ISLAM ©Penafian: Putera Islam tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan akibat menggunakan laman web ini.Hakcipta Terpelihara Mohd Arif@2009 Mohd Arif.

TOPO